Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Audiovizuální produkce a autorské právo
Novák, Marek ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Shrnutí Tématem diplomové práce jsou audiovizuální produkce ve vztahu k autorskému právu a vybrané právní vztahy, které mohou vznikat při audiovizuálních produkcích. Tyto právní vztahy jsou významné především z hlediska autorského práva, avšak jsou zmíněny i jejich přesahy do příbuzných právních odvětví, též s ohledem na rekodifikaci občanského práva. První kapitola se zaměřuje na vymezení stěžejních pojmů. V prvé řadě je vymezen pojem audiovizuální produkce jako druh podnikání a podmínky jeho provozování. Dále je zasazen do kontextu autorského práva pojem audiovizuálního díla. Pojem audiovizuálního díla je definován z autorskoprávního hlediska, jsou definovány jeho konstitutivní znaky a je rozebráno specifické pojetí autorství audioviziuálního díla. Dále je věnován prostor tradičnímu třídění audiovizuálních děl a jejich pojetí v některých normách veřejného práva. S ohledem na specifika audiovizuálního díla je zmíněna též povaha děl audiovizuálně užitých. Závěrem první kapitoly je vymezen pojem výrobce, jeho postavení ve vztahu k autorovi audiovizuálního díla a specifická práva, která výrobci přiznává autorský zákon. Stěžejní je kapitola pojednávající o vybraných právních vztazích, které v oblasti audiovize vznikají. Jde především o institut smluvní licence, který je rozebrán v úvodu. Podkapitoly o smluvní...
Dílo audiovizuální a díla a výkony audiovizuálně užité
Velflová, Lucie ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Žikovská, Petra (oponent)
Dílo audiovizuální a díla a výkony audiovizuálně užité Abstrakt Cílem diplomové práce na téma díla audiovizuálního a děl a výkonů audiovizuálně užitých je vymezení stěžejních institutů české právní úpravy audiovize. Především se zaměřuje na soukromoprávní instituty autorského práva, ale je zde ve stručnosti zmíněna také regulace veřejnoprávní, a to v oblasti veřejné podpory audiovize, reklamy a médií nebo přestupkové a trestní odpovědnosti za porušení nebo ohrožení práv k duševnímu vlastnictví. Důraz je přitom kladen na vymezení duševního vlastnictví v audiovizi jakožto předmětů autorskoprávní ochrany a na vymezení subjektů, které se audiovizuální tvorby a produkce účastní. První část práce se věnuje vymezení základních autorskoprávních institutů českého právního řádu, pramenů práva relevantních z hlediska audiovize a ve stručnosti také institutu kolektivní správy práv v České republice. Druhá část je věnována vlastnímu jádru této práce. Její první kapitola vymezuje pojem autorské dílo, následně se zabývá pojmem děl audiovizuálních a jejich tříděním, přičemž je zmíněn také pojem díla multimediálního a otázka zařazení videoher mezi audiovizuální díla, a na konci kapitoly jsou vymezena díla a výkony audiovizuálně užité. Druhá kapitola této části se věnuje subjektům, které se podílí na vzniku a hospodářském...
Audiovizuální produkce a autorské právo
Novák, Marek ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Shrnutí Tématem diplomové práce jsou audiovizuální produkce ve vztahu k autorskému právu a vybrané právní vztahy, které mohou vznikat při audiovizuálních produkcích. Tyto právní vztahy jsou významné především z hlediska autorského práva, avšak jsou zmíněny i jejich přesahy do příbuzných právních odvětví, též s ohledem na rekodifikaci občanského práva. První kapitola se zaměřuje na vymezení stěžejních pojmů. V prvé řadě je vymezen pojem audiovizuální produkce jako druh podnikání a podmínky jeho provozování. Dále je zasazen do kontextu autorského práva pojem audiovizuálního díla. Pojem audiovizuálního díla je definován z autorskoprávního hlediska, jsou definovány jeho konstitutivní znaky a je rozebráno specifické pojetí autorství audioviziuálního díla. Dále je věnován prostor tradičnímu třídění audiovizuálních děl a jejich pojetí v některých normách veřejného práva. S ohledem na specifika audiovizuálního díla je zmíněna též povaha děl audiovizuálně užitých. Závěrem první kapitoly je vymezen pojem výrobce, jeho postavení ve vztahu k autorovi audiovizuálního díla a specifická práva, která výrobci přiznává autorský zákon. Stěžejní je kapitola pojednávající o vybraných právních vztazích, které v oblasti audiovize vznikají. Jde především o institut smluvní licence, který je rozebrán v úvodu. Podkapitoly o smluvní...
Ekonomické aspekty filmové a video produkce
Drachovská, Zuzana ; Truhlář, Filip (vedoucí práce) ; Khabirova, Maja (oponent)
Práce je zaměřena především na ekonomické aspekty filmové produkce. Slouží k ucelené představě o financováním filmů a odkud jsou čerpány prostředky na jejich realizaci. Popsány jsou granty a dotace spolu s institucemi, které je udílí a podmínky, jež je třeba splnit pro jejich získání. V práci jsou představeny veškeré náležitosti, které má produkce v popisu práce a uvedeny principy, jimiž se produkční řídí. Pro snazší vhled a porozumnění celé problematice jsou zároveň uvedeny jednotlivé kroky přípravy, realizace i následné postprodukce projektů obecně. Předkládány jsou metody pro efektivní řízení projektů, jež jsou aplikovány na konkrétní projekt, kterým je studentský film. Okrajově jsou zmíněny i zákony ovlivňující práva autora.
Specifika při plánování AV děl malého rozsahu
Čáp, Marek ; Truhlář, Filip (vedoucí práce) ; Krist, Antonín (oponent)
Bakalářská práce se zabývá procesem přípravy audiovizuálního díla s konkrétním zaměřením na sestavování natáčecího plánu. Nejprve je popsán produkční řetězec audiovizuálního díla a jeho jednotlivé procesy. V bakalářské práci jsou dále zahrnuty specifikace a rozdíly mezi jednotlivými druhy děl. Práce též definuje proměnné, které ovlivňují tvorbu plánu. Prostřednictvím problémů a jejich řešení je vysvětlen systém, kterým se při tvorbě plánu postupuje. V práci jsou popsány dokumenty a materiály, které jsou ke vzniku plánu potřeba, včetně jejich náležitostí, ale i výstupy, které v procesu vznikají. Závěr práce je věnován praktické aplikaci teoretických poznatků na plánování krátkého studentského filmu. Na příkladech je vysvětlena aplikace popsaných metod a jsou ukázány reálné výstupy.
Projektový management v oblasti audiovizuální produkce
Truhlář, Filip ; Říhová, Zora (vedoucí práce) ; Horný, Stanislav (oponent)
Práce je zaměřena na aplikování přístupu řízení projektu a určení životního cyklu projektu dle metodiky PMBoK na oblast audiovizuální produkce. Použití dalších metod řízení projektu, zavedení systému kontroly a hodnocení na procesy v dané tvorbě a celý průběh realizace projektu. Určení legislativy, která se této oblasti týká. Vytvoření obecného postupu, který je rozdělen na jednotlivé fáze realizace a stanovení klíčových procesů a milníků, které je vhodné blíže definovat. Zavádí systém kontrol a hodnocení pro usnadnění akceptačních řízení a splnění nastavených podmínek. Zlepšení práce a přístupu k informacím, které jsou pro projekt rozhodující. Podpoření procesů a projektu softwarovými prostředky k usnadnění realizace a jejího řízení.
Marketing v kinematografii
Kurilova, Yulia ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Pešek, Ondřej (oponent)
Cílem práce je poskytnout čtenáři informace o průběhu marketingových činností na různých etapách výroby a prodeje audiovizuální produkce. V prakticé části se záměřuju převažně na současný stav filmových trhu Evropy a zároveň vysvětluju podstatu fungování dotačních programů záměřených na podporu filmového průmyslu v Evropě.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.